Dag 9 - Min tro

Okej, det jag tror på kallas karma, för er som inte sett My name is Earl så går det ut på att om man gör något bra så får man något bra tillbaka och tvärtom. Jag tror heller inte på att det finns onda människor eller goda, "goda" männsikor kan göra dåliga saker och tvärtom visst har man ett val men tror inte på gott och ont.
Gud finns i min värld, men det är inte så att jag ber till han hela tiden eller att jag tror på allt som står i bibeln som t. ex. att Jesus delade vattnet och botade sjuka människor och så eller för den delen Eva och Adam. När det gäller såna saker tror jag mer på vetenskapen för dom kan iaf bevisa det. Men jag tror fortfarande att det finns någon, kanske inte en gubbe som sitter på ett moln och tittar ner på oss men på något. Jag har inte alltid trot på gud utan jag var typ emot allt som hade med Gud och kyrkan förutom tills jag konfimerades. Det var en kväll i Italien med några från min konfagrupp, vi satt och diskuterade Gud och alla trodde på honom förutom jag, men efter ett tag så fick deras kloka ord mig att ändra inställning, så jag och Sabine låg och läste i bibeln den kvällen. Haha. Aja, det är iaf min tro, lite allt möjligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback